skip to Main Content

Tilitoimistoille lisää asiakkaita verkosta

Artikkelin on kirjoittanut Alex

Maailma muuttuu. Markkinointi ja myynti netissä on muovautunut aivan erilaiseksi, kuin mitä se oli vielä muutama vuosi sitten. Tässä on muutama neuvo nykypäivän tilitoimistoille tai taloushallinnan asiantuntijoille, jotka haluavat erottautua ja voittaa lisää asiakkaita. Osa näistä periaatteista on vanhoja itsestäänselvyyksiä tuotuna nykyaikaan, osa taas uusia juttuja, joita kilpailijatkaan eivät välttämättä ole ennättäneet käyttää.

Hyvät verkkosivut viestivät vankasta osaamisesta. Asiakkaille on tärkeää, että tilitoimisto toimii luotettavana kumppanina kestävän liiketoiminnan ylläpitämiseksi. Huonosti toteutetut verkkosivut antavat kuvan vanhanaikaisesta liiketoiminnasta, herättävät epäluottamusta, ja voivat siten johtaa potentiaalisten asiakkaiden menettämiseen.

“Haluanko vanhanaikaisen tilitoimiston olevan vastuussa yritykseni kirjanpidosta tai tilinpäätöksen laatimisesta?” 

Alla on lista suurimmista virheistä sekä niiden ratkaisuista nykyajan tilitoimistojen ja kirjanpitäjien kotisivuilla:

1. Kenelle puhutaan?

Oli kyseessä sitten KHT tilintarkastaja, yksityinen kirjanpitäjä tai suuri tilitoimisto, on tärkeää kertoa heti etusivulla kenelle puhutaan. Olen nähnyt liian monta verkkosivua, joissa lukee esimerkiksi “Luotettavasti hyvää palvelua”. Se ei riitä. Asiakkaan tulee saada varmuus siitä, että on oikeassa paikassa, sekä siitä, että tilitoimisto on tarpeeksi pätevä hoitamaan heidän ongelmansa. Hyvä esimerkki onnistuneista tilitoimiston kotisivuista on toteuttamamme actire.fi. Kun sivulle menee, huomaa heti että Actire on taloushallinnon asiantuntija, joka auttaa yrityksiä menestymään. 

2. Onko teknologia kohdillaan?

2.1 Skaalautuvuus ja kännyköiden käyttö

67% netin käyttäjistä käyttivät verkkoa puhelimella vuonna 2017 (Lähde). Jos kotisivutkaan eivät skaalaudu kännykälle, niin voiko asiakas luottaa siihen että tilitoimisto tarjoaa nykyaikaisia ratkaisuja yrityksen taloushallintoon? Kotisivujen huono skaalautuvuus antaa yrityksestä kehnon ensivaikutelman. Eli sääntö numero yksi, varmista että kotisivut toimivat puhelimilla, ja muilla laitteilla, moitteettomasti. Skaalautuvuuden ongelma korjaantuu helposti jos rakentaa sivut WordPress -alustalla, jota me esimerkiksi käytämme kaikissa asiakkaidemme verkkosivuissa.

2.2 Google-näkyvyys (eli hakukoneoptimointi)

Moni tilitoimisto jättää rahaa pöydälle kun he eivät esimerkiksi rekisteröi yritystään Googleen. On olemassa Googlen tarjoama toiminto, ”Google my Business”, joka rekisteröi yrityksesi Googlen listaukseen siten, että se löytyy myös Googlen kartalta.

Tämän lisäksi sivun oma hakukoneoptimointi tai perus hakukoneoptimoinnin asetusten asettaminen on useilla verkkosivuilla kokonaan unohtunut. Tämä voidaan korjata helposti käyttämällä WordPress -alustaa kotisivujen rakentamista varten. WordPressille voidaan asentaa ilmaiseksi tehokas hakukoneoptimointi-lisäosa, jolla voidaan nousta tehokkaasti Googlen hakutuloksissa. Tämä on yksi syy sille että 25% kaikista maailman nettisivuista on toteutettu WordPress -alustalla. WordPress on Google ystävällinen ja helppo hakukoneoptimoida.

2.3 Turvallisuus

Verkkosivut joita ei pidetä ajan tasalla voivat lisätä tietoturvariskiä. Yksi tehokas tapa ehkäistä tietomurtoja tai henkilökohtaisten tietojen leviämistä kotisivuilta on varmistaa tarvittava turvallisuus. Kun kotisivut ovat rakennettu viimeisimmällä teknologialla, niin tietoturvariski vähenee huomattavasti. Tehokas tapa vähentää tietoturvariskiä, jos käyttää WordPressiä, on asentaa ja optimoida yleisturvalisäosa.

3. Ulkoasu ja design

Edustaako kotisivun ulkoasu tilitoimiston tai taloushallinnan asiantuntijan brändiä? Onko sivun rakenne järkevä ja miellyttävä? Monet yritykset keskittyvät liikaa visuaaliseen ulkoasuun, eivätkä kiinnitä asiakaspolkuun tarpeeksi huomiota. Edustava ja hieno ulkoasu on tärkeää, mutta asiakkaiden käyttökokemusta ei pidä unohtaa. On tärkeää, että potentiaalinen asiakas tietää olevansa oikealla sivulla, ja on ehdottoman tärkeää, että asiakas löytää etsimänsä helposti ja vaivattomasti. Osa tilitoimistoista tarjoaa monipuolisia palveluita laidasta laitaan, mutta asiakkaalle sopivien palveluiden löytäminen on tehty erityisen vaikeaksi.

Helpoin tapa ratkaista tämä ongelma on sivujen suunnitteluvaiheessa. Kun verkkosivujen rakennetta ja ulkoasua suunnitellaan, niin ne mietitään loppuun asti asiakkaiden näkökulmasta. Oikeat asiakkaat löytävät oikeat palvelut oikeasta paikasta. Näin yritys varmistaa, etteivät potentiaaliset asiakkaat huku matkalla ja siirry kilpailijoiden taskuun, joiden kotisivujen käyttökokemus on helpompi ja miellyttävämpi.

Kuinka sitten saada lisää asiakkaita verkosta?

Mikä on paras ja edullisin tapa toteuttaa kyseiset muutokset?

Se selviää seuraavaksi…

4. Kuinka saada nykyaikaiset sekä asiakaslähtöiset kotisivut tilitoimistoille ja taloushallinnon asiantuntijoille, edullisesti.

Paras tapa saada edustavat sekä asiakaslähtöiset kotisivut, on laittaa ammattilaiset asialle. Suosittelen että kotisivut toteutetaan WordPress -alustalla, ja ne sisältävät vähintään jokaisen tässä artikkelissa mainitun elementin. 

Mikäli teillä on siihen tarve, Taromedialla luomme korkealaatuisia verkkosivuja, jotka ovat suunniteltu parantamaan lakitoimistojen liiketoimintaa, edullisesti. Kaikki kotisivumme sisältävät jokaisen artikkelissa mainitun kohdan, ja enemmän.

Tällä hetkellä tuotamme verkkosivut tilitoimistoille erikoishintaan, mutta meillä on enää aikaa vain muutamalle uudelle asiakkaalle. Jos haluatte käyttää tilaisuuden hyväksi, ottakaa yhteyttä.

Kiinnostaako?

Syötä nimesi ja puhelinnumerosi alle niin kerron tarjouksesta enemmän.


Käyttämällä tätä lomaketta, hyväksyt tietojesi käyttämisen Taromedian toimesta vain yhteydenoton tarkoitukseen Taromedian sekä yhteydenottolomakkeen täyttäjän välillä (GDPR). Voit lukea rekisteri- ja tietosuojaselosteen täältä.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Back To Top